עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

אז נפתח נגדכם תיק הוצאה לפועל, קיבלתם אזהרה, בצדק או שלא בצדק – קיימת לכם הזכות להגיש התנגדות תוך 60 יום וללא תשלום אגרה ממועד המצאת האזהרה, דבר המוביל לעיכוב הליכים באופן אוטומטי, אך במידה וחלף המועד קיימת אפשרות נוספת להגשת בקשה לעיכוב הליכים המאפשרת לכם להמשיך ולהתנהל באופן תקין עד לבירור ההליך.

  1. מהו עיכוב הליכים בהוצאה לפועל?

למעשה זוהי הפסקה זמנית של כל הליכי הגבייה בתיקים שמתנהלים או עתידים להתנהל בהוצאה לפועל, לדוגמה עיקול על חשבון בנק, עיקול משכורת, הגבלת החזקה או חידוש דרכון, עיכוב יציאה מהארץ, עיקול על הרכב, מאסר וכו', כאשר בסוף תקופת העיכוב שתיקבע בהתאם למקרה תינתן החלטה על ידי רשם ההוצאה לפועל אם ההליכים נמשכים או מתבטלים.

  1. מה ההבדל בין עיכוב הליכים לביטול הליכים?

על אף שהמונחים דומים, מדובר בהליך משפטי שונה. עיכוב הליכים אינו מסיים את ההליכים אלא רק מביא לעצירה זמנית של הליכי הגבייה ומקפיא את המצב הקיים כך שלא ניתן להטיל עיקולים נוספים, לעומת זאת ביטול הליכים מחזיר את המצב להתחלה, כלומר לפני שלשכת ההוצאה לפועל נקטה בהליכים מה שאומר כי ההליכים מבוטלים ולפיכך החוב לא קיים עוד.

  1. מי יכול לבקש עיכוב הליכים?
  • חייבים – בעלי חוב שניתן נגדם פסק דין, שטר חוב, שיקים, שטרות וכו' המחייבים אותם לשלם.
  • חייבים שנמצאים בהליך של חדלות פירעון – במקרה כזה תינתן החלטה לעיכוב הליכים מרגע הגשת הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ועד ההחלטה על כניסה להליך עצמו (עיכוב במקרה שכזה לא יחול על תיקים מסוג מזונות / פינוי מושכר / משכון).
  • זוכים – המעוניינים לבקש עיכוב הליכים לאדם או גוף אחר במקרים שונים כמו בפסק דין שניתן לטובתם או המחזיקים בידם שטר, המחאה ועוד.
  • צד ג' – אינו החייב ואינו הזוכה אך טוען לזכויות בנכסים בגינם הוטלו עיקולים.
  1. מהם סוגי העיכובים?

לעיתים יינתן עיכוב הליכים על הליך בודד, לדוגמה ביטול העיקול על המשכורת או מספר הליכים מסוימים אשר רלוונטיים להתנהלות היומיות הכלכלית כמו ביטול עיקול משכורת ובנוסף ביטול ההגבלה על חשבון בנק. ישנם אף מקרים בהם העיכוב יהיה על כלל ההליכים באופן גורף. הדבר תלוי בהחלטת הרשם ובנסיבות הבקשה לעיכוב הליכים.

  1. האם ניתן לערער על ההחלטה לעיכוב הליכים?

באם ההחלטה על עיכוב הליכים ניתנה על ידי הרשם להוצאה לפועל ומקור החוב הוא בענייני משפחה אז ניתן לערער לבית משפט לענייני משפחה בתוך 15 יום.

אם החוב אינו בענייני משפחה, יש צורך לבדוק האם הרשם קבע בהחלטת העיכוב זכות ערעור או לאו. אם ישנה זכות ערעור, הערעור יהיה תוך 20 יום לבית משפט השלום ואם לאו אז ישנו צורך בהגשת בקשה לרשות ערעור שתוגש גם תוך 20 יום לבית משפט השלום.

התשובות הינן כלליות ונועדו להעשרת הידע בלבד. אין בתשובות אלה לשמש תחליף לייעוץ מקצועי ופרטני.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Print

מאמרים נוספים

חדלות פירעון

5 שאלות ו – 5 תשובות לפני זמן מה פנתה אליי לקוחה עם חובות של כמעט מיליון ₪. היא הגיעה אליי למשרד בפנים נפולות וייאוש

קרא עוד »

צו הפטר כל מה שרציתם לדעת

נקלעתם לחובות, בחנתם את האפשרויות הקיימות לכם במסגרת החוק ולאחר שהתייעצתם עם עורך דין המתמחה בתחום בחרתם בהליך של חדלות פירעון במטרה לצאת לדרך חדשה,

קרא עוד »

רכישת דירה מקבלן

שמעתם על פרויקט חדש בעיר, קראתם עליו קצת, ביקרתם בסביבה בו הוא מיועד להיבנות וקיבלתם החלטה לבצע רכישה. תדעו כי ישנם מספר דגשים שכדאי לבדוק

קרא עוד »

פינוי מושכר

אתם בעלים של דירה, חנות, משרד או כל נכס אחר ואתם משכירים אותו – חשוב וכדאי שתדעו כי במקרה בו השוכרים מפרים את חוזה השכירות,

קרא עוד »

צור קשר

לייעוץ טלפוני ראשוני ללא עלות!