פינוי מושכר

אתם בעלים של דירה, חנות, משרד או כל נכס אחר ואתם משכירים אותו – חשוב וכדאי שתדעו כי במקרה בו השוכרים מפרים את חוזה השכירות, מסרבים בתשלום דמי שכירות ותשלומים לרשויות, אולי גם תוך גרימת נזק לנכס, ואף לא מוכנים להתפנות מהנכס, יש לכך פתרון. עו"ד הדר אמסלם עם 5 שאלות ו – 5 תשובות שכדאי לדעת על פינוי מושכר.

לקוח שהגיע אליי לאחר שרכש נכס להשקעה במיטב כספו ובחר להשכיר אותו לאדם אחר גילה שהשוכר מפר את חוזה השכירות וגורם נזק לנכס, גם בפניות שנעשו לשוכר לא חל שינוי ואף לא הייתה הסכמה להתפנות מהנכס, במקרה כזה ובמקרים דומים שבהם יש שוכר המפר את חוזה השכירות, החוק מאפשר לנו להגיש תביעה בה אנו מבקשים לפנות את המושכר.

  1. האם מותר לי לפנות את המושכר בכוח?

 

החוק בהגדרה אוסר על בעל נכס לפעול בכוחות עצמו כדי לפנות בכוח את השוכר, כך שלא ניתן לדוגמה לנתק את אספקת המים והחשמל בנכס או להחליף את המנעולים. בעל נכס שמשכיר אותו ופועל בעצמו, עובר על החוק וחושף את עצמו לתביעת נזיקין מצד השוכר.

 

  1. אז מה עלי לעשות על מנת לפנות את המושכר?

במקרה כפי שתיארנו בפתיחה או במקרים דומים, במידה ומעוניינים בפינוי המושכר, על פי החוק קיימת אפשרות להגיש תביעה אזרחית בבית משפט השלום לפינוי מושכר אשר מתבררת בהליך מזורז. חשוב לציין כי במסגרת ההליך בית המשפט דן אך ורק בנושא הפינוי, ולא ניתן לברר במסגרת ההליך תביעות אחרות, כגון עניינים כספיים.

 

  1. כמה זמן הליך מסוג זה נמשך?

הליך לפינוי מושכר מתברר בדרך כלל במשך זמן קצר, כאשר מוגש כתב התביעה, תוך 30 יום חייב להיות מוגש כתב ההגנה, ומועד הדיון על פי החוק צריך להיקבע תוך 30 יום מהגשת כתב ההגנה. כלומר ייתכן שהליך כזה יסתיים במקרים מסוימים תוך פחות מ – 60 ימים ממועד הגשת התביעה, בניגוד לתביעה רגילה שיכולה להתברר במשך מספר חודשים ואף שנים. במסגרת ההליך השוכר שהינו נתבע לא רשאי להגיש תביעה שכנגד, כלומר תביעה נגד בעל הדירה עצמו וגם לא יכול להגיש הודעה לצד שלישי, הליך בו ניתן "לגלגל" את האחריות אל אדם אחר.

 

  1. מה הדגשים החשובים לתביעה שכזו?

ראשית, לצרף את הסכם השכירות. חשוב מאוד לקרוא ולהבין את הסכם השכירות ולבדוק את האפשרויות שיש לשוכר בעניין ההפרות והזמן המתאפשר לתיקון ההפרות ולהתייחס לכך. שנית, יש לציין את ההפרות כמו אי תשלום דמי השכירות, אי תשלום חשבונות וכו', שלישית, יש לציין את כל הפניות החוזרות והנשנות אשר פנינו לשוכר לצורך הסדרת התשלום, התיקונים ועוד וכמובן לצרף גם את מכתב ההתראה באם נשלח.

כדאי מאוד לציין גם את סכום החוב למרות שהוא לא נתבע בהליך.

 

  1. אז יש לי פסק דין לפינוי, האם השוכר מתפנה?

אז זהו, שלא תמיד. בלא מעט מן המקרים ייתכן מצב שבו השוכר עדיין יסרב להתפנות גם לאחר קבלת פסק הדין בתביעה האזרחית בבית המשפט השלום ואז יהיה צורך בפתיחת תיק נוסף בהוצאה לפועל לצורך פינוי הנכס וכאן חשוב לציין שהדבר ככל הנראה יהיה כרוך בעלויות נוספות.

 

התשובות הינן כלליות ונועדו להעשרת הידע בלבד. אין בתשובות אלה לשמש תחליף לייעוץ מקצועי ופרטני.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Print

מאמרים נוספים

צו הפטר כל מה שרציתם לדעת

נקלעתם לחובות, בחנתם את האפשרויות הקיימות לכם במסגרת החוק ולאחר שהתייעצתם עם עורך דין המתמחה בתחום בחרתם בהליך של חדלות פירעון במטרה לצאת לדרך חדשה,

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

תכנון העתיד שלנו הוא דבר חשוב, אנחנו דואגים לחסכונות, הפרשות לפנסיה, ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים, צוואות ועוד, אבל מה לגבי חלילה במידה ואדם מגיע למצב

קרא עוד »

פינוי מושכר

אתם בעלים של דירה, חנות, משרד או כל נכס אחר ואתם משכירים אותו – חשוב וכדאי שתדעו כי במקרה בו השוכרים מפרים את חוזה השכירות,

קרא עוד »

חדלות פירעון

5 שאלות ו – 5 תשובות לפני זמן מה פנתה אליי לקוחה עם חובות של כמעט מיליון ₪. היא הגיעה אליי למשרד בפנים נפולות וייאוש

קרא עוד »

צור קשר

לייעוץ טלפוני ראשוני ללא עלות!