תחומי התמחות

ייפוי כוח מתמשך

תכנון העתיד שלנו הוא דבר חשוב, אנחנו דואגים לחסכונות, הפרשות לפנסיה, ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים, צוואות ועוד, אבל מה לגבי חלילה במידה ואדם מגיע למצב של חוסר כשירות בנוגע לקבלת החלטות הנוגעות אליו בעודו בחיים. לשם כך נועד ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מהווה חלופה למינוי אפוטרופוס המאפשר לכל אדם בגיר (מעל 18) בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות ולבצען, לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד, אם וכאשר לא יוכל לטפל בהם בעצמו כאשר מצבו ישתנה לרעה בשל הידרדרות במצבו אשר יכולה לנבוע כתוצאה מתאונה, מחלות זקנה (כגון דמנציה), מוגבלות נפשית ומוגבלות שכלית העלולות לפגוע בכושר השיפוט של האדם.

מיופה כוח (אדם בודד או מספר מיופי כוח) אשר יהיו מוסמכים לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לענייניו בעצמו, ייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס לעניינים רפואיים, אישיים או רכושיים – או רק לחלקם. הוא יכול לכלול גם "הנחיות מקדימות", בהן יבהיר איך הוא מבקש ממיופה הכוח לפעול בעתיד ולקבוע כל הוראה אשר תעשה טוב לממנה וכל הוראה אשר הוא חפץ בה.

חשוב לציין כי ייפוי כוח מתמשך יערך וייחתם בפני עורך דין שאין לו עניין אישי בייפוי הכוח ואשר עבר הכשרה מקצועית מטעם האפוטרופוס הכללי – ניתן לצפות ברשימת עורכי הדין שעברו את ההכשרה באתר לשכת עורכי הדין.

עו"ד הדר אמסלם מוסמכת לערוך ייפוי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס ומסמך הבעת רצון על פי חוק.