חדלות פירעון

5 שאלות ו – 5 תשובות

לפני זמן מה פנתה אליי לקוחה עם חובות של כמעט מיליון ₪. היא הגיעה אליי למשרד בפנים נפולות וייאוש מהסיטואציה הכלכלית והחוויה הלא נעימה אשר חוותה בחודשים האחרונים, כאשר הנייד שלה צלצל בלי הפסקה. מכתבים מהוצאה לפועל החלו להגיע, והיא לא ראתה פתרון באופק. לאחר בדיקה מעמיקה ובחינה של החובות והאפשרויות הקיימות לה, היא הבינה שיש פתרון לבעיה אליה נקלעה. הלקוחה לקחה החלטה, התחלנו יחד בהליך ולאחר מספר ימים בלבד עוכבו כל ההליכים נגדה. בפגישה הבאה שלנו היא הגיעה נינוחה, עם חיוך על הפנים והכי חשוב- רוגע נפשי.

לפניכם 5 שאלות ותשובות שיעשו לכם קצת סדר בתחום זה.

1.מהו חדלות פירעון?

חדלות פירעון הוא ההגדרה החדשה לפשיטת רגל. זהו הליך משפטי בו אדם או עסק לא מסוגל לפרוע את ההתחייבויות הכספיות שלו. הסיבות לחדלות פירעון עשויות להיות קשורות בהתנהלות כלכלית לא נכונה, מצב בריאותי שפוגע בכושר ההשתכרות ועוד סיבות נוספות ולא רצויות.

לשם כך נוצר חוק חדלות פירעון במסגרתו ניתן להגן על האדם או העסק אשר נקלעו לחובות ולאפשר להם הזדמנות להתאושש מבחינה כלכלית ולהתחיל מחדש את חייהם.

2.מה ההבדל בין חדלות פירעון לאיחוד תיקים?

מדובר בשני הליכים שונים.

למול ההסבר על הליך חדלות פירעון, איחוד תיקים הוא הליך שבמידה ויש נגד החייב מספר תיקי הוצאה לפועל שונים, אנו מבקשים לאחד אותם לתיק אחד מרכזי ואז התשלום החודשי מתבצע בתיק אחד לגבי כל התיקים ובכך נמנעים מהליכים שונים בכל תיק ותיק.

חשוב לציין שבהליך איחוד תיקים משלמים את מלוא החובות, אולם בתשלומים חודשיים רחבים וזאת בהתאם ליכולת ההחזר ולתנאים שבחוק ובכך החייב נמנע מעיקולים וממשיך להתנהל בחייו.

3.מחיקת חובות – למה רק לטייקונים הגדולים?

אנחנו שומעים בתקשורת כותרות כמו "חובות בסך מאות מילוני שקלים נמחקו…" וזאת על בעלי הון שנקלעו לקשיים כלכלים ועל הסדרים שונים שהוצעו וחובות שנמחקו.

אז זהו שלא רק.

כמובן שהליך דומה יכול לחול גם על חובות נמוכים יותר של עשרות או מאות אלפי שקלים וזאת באמצעות ייצוג, ליווי והכוונה של איש מקצוע אשר יודע להתאים את הפתרונות הטובים ביותר לכל מקרה.

4.תוך כמה זמן אפשרי לפתוח דף חדש?

הליך חדלות פירעון בדרך כלל יכול לקחת בין שנה לארבע שנים עד לקבלת פטור מחובות ("הפטר") אך חשוב לציין שיש מקרים שבהם הזמן קצר או ארוך יותר, תלוי במשתנים שונים כמו כושר השתכרות, מצב בריאותי, סכום החוב, עמידה בתוכנית השיקום הכלכלית ובצו התשלומים ועוד.

 

5.איך רולאפס קשור לחדלות פירעון?

אז נראה שבתקופה האחרונה רולאפס קשור להכל.

למקרה זה נציין שחדלות פירעון הוא פתרון למקרה שבו חייבים אינם מסוגלים לשלם את החובות הכספיים, מה שמוביל לרוב לחוסר נוחות בשגרת חייו של החייב אך כמובן שהתנהלות כלכלית נכונה, שיקול כספי נכון לגבי הוצאות שונות והאם הן כדאיות ומשתלמות יכולות למנוע מראש הגעה להליך מסוג זה.

התשובות הינן כלליות ונועדו להעשרת הידע בלבד. אין בתשובות אלה לשמש תחליף לייעוץ מקצועי ופרטני.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Print

מאמרים נוספים

חדלות פירעון

5 שאלות ו – 5 תשובות לפני זמן מה פנתה אליי לקוחה עם חובות של כמעט מיליון ₪. היא הגיעה אליי למשרד בפנים נפולות וייאוש

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

תכנון העתיד שלנו הוא דבר חשוב, אנחנו דואגים לחסכונות, הפרשות לפנסיה, ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים, צוואות ועוד, אבל מה לגבי חלילה במידה ואדם מגיע למצב

קרא עוד »

פינוי מושכר

אתם בעלים של דירה, חנות, משרד או כל נכס אחר ואתם משכירים אותו – חשוב וכדאי שתדעו כי במקרה בו השוכרים מפרים את חוזה השכירות,

קרא עוד »

רכישת דירה מקבלן

שמעתם על פרויקט חדש בעיר, קראתם עליו קצת, ביקרתם בסביבה בו הוא מיועד להיבנות וקיבלתם החלטה לבצע רכישה. תדעו כי ישנם מספר דגשים שכדאי לבדוק

קרא עוד »

צור קשר

לייעוץ טלפוני ראשוני ללא עלות!